El correu electrònic en la UPV i jo (III)

En la UPV disposem d’una sèrie de serveis dels quals alguns usuaris desconeixen. Per això s’han generat una sèrie de preguntes que poden ser d’utilitat per a molts d’ells. A continuació, destaquem alguns dels serveis.

redireccionPer motius personals tinc un compte propi en un altre sistema aliè a la UPV i m’agradaria rebre el correu directament allí sense tindre que mirar la vostra bústia. Puc fer-lo?

Si accedeixes a la mateixa secció de la teua Intranet, Correu electrònic, Utilitats, pots seleccionar Redirecció de correu i introduir una adreça externa a la UPV. En aqueix cas nosaltres només farem de passarel·la, és a dir, els correus que t’envien a una de les nostres adreces els desviarem immediatament a la qual ens poses i no la deixarem en la teua bústia. Si és això el que vols comprova que l’adreça que introdueixes és correcta perquè si no perdràs els missatges. En qualsevol moment pots llevar-la i tornar a rebre els correus en la teua bústia de la UPV.

spamEstabliu algun filtre perquè puguem evitar que ens arribe correu escombraries? En cas que si, puc modificar-lo? Continue reading “El correu electrònic en la UPV i jo (III)”

Aprèn a utilitzar el teu DNI electrònic

DNIeEl DNI electrònic permet acreditar física i electrònicament, de forma inequívoca, la identitat d’una persona. El que facilita, entre altres coses, realitzar tràmits administratius a través d’Internet.

El Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç, des de l’entitat pública red.es i a través del Pla Avança, està fomentant l’ús del DNI electrònic per mitjà de repartiment de lectors, campanyes formatives, etc.

Continue reading “Aprèn a utilitzar el teu DNI electrònic”

El correu electrònic en la UPV i jo (II)

Quan un membre de la universitat pertany a diferents àrees se li assigna un compte per cada àrea a la qual pertany però per aquest motiu ens plantegem com es gestionen tots els comptes i com configurar-los. A continuació els mostrem els possibles dubtes que poden sorgir sobre l’ús d’aquests comptes i les seues funcionalitats.

Quantes bústies de correu puc arribar a tenir?

Només pots tenir una bústia personal. A aquesta bústia li arribaran els missatges que envien a les adreces de correu que t’assignem. Per pertànyer a una escola o centre tens una adreça de l’estil <usuari>@<centre>.upv.es. Els alumnes tenen una adreça per cada centre on cursen estudis. Si eres personal de la UPV, és a dir PAS o PDI se’t assignarà un domini genèric <usuari>@upvnet.upv.es, excepte si pertanys a un departament o àrea amb domini propi, en aquest cas l’adreça serà de l’estil <usuari>@<domini>.upv.es. Totes aquestes adreces es van acumulant. En cas de canviar de centre les adreces anteriors es mantindran llevat de que hi haja una petició de baixa des del centre.

clipboard01

Direccionament del correu en el servidor d’entrada

M’has dit que tinc diverses adreces. Amb quin d’elles vaig a figurar en el directori de la UPV?

Continue reading “El correu electrònic en la UPV i jo (II)”

Comptes temporals per a operadors

mailEl servei de comptes temporals permet que les persones que visiten la UPV puguen connectar-se a Internet. En els seus 4 anys d’existència, més de 8000 persones s’han beneficiat d’aquest servei.

Ara aprofitarem aquest tipus de comptes per a facilitar-li la vida als operadors i tècnics informàtics de la UPV. El compte temporal d’un dia per a Operadors és un servei amb les següents característiques:

  • sempre està disponible i no necessita una petició prèvia
  • els tècnics que necessiten un compte temporal, només han d’anar a la seua Intranet i obtindre les credencials per al mateix
  • aquests comptes només es poden utilitzar durant un dia. A les 12 de la nit del dia en què s’han utilitzat, desapareixen (com la Ventafocs…)
  • les contrasenyes són complexes però fàcils de recordar

D’aquesta manera, quan un tècnic necessite accedir a un ordinador alié, podrà utilitzar uns d’aquests comptes sense necessitat d’exposar les seues pròpies credencials.

Més informació:

http://www.upv.es/doc/usuario/cuentaoperador

El correu electrònic en la UPV i jo (I)

buzon1Quan una persona entra a formar part de la comunitat universitària en la UPV se li genera una bústia de correu que es mantindrà actiu mentre tinga alguna relació amb ella. Anem a dedicar una sèrie de tres posts per a resoldre els dubtes més freqüents que ens poden sorgir sobre el seu ús i possibilitats:

Qui te dret a una bústia de correu?

  • La normativa de la UPV permet tenir en compte a tots els col·lectius que apareixen en la pàgina:

http://www.upv.es/entidades/ASIC/normativa/514672normalc.html

  • Mentre pertangues a un o varis d’aquestos col·lectius mantindrem actiuva la teua bústia de correu.

Què ocorre amb el meu correu si deixe de pertànyer a la comunitat universitària?

En el moment que detectem que una persona deixa de pertànyer a qualsevol dels col·lectius que apareixen en la pàgina anterior entra en un procés de baixa que pot durar més o menys segons el col·lectiu al que pertanyies. T’enviarem un correu d’avís de caducitat del teu compte, perquè sigues conscient d’això i, si penses que ha estat un error, ens ho comuniques. Una vegada passat aquest període deixaràs de rebre correu en la teua bústia però podràs llegir-lo durant un temps prudencial perquè pugues fer còpies de les dades importants. Finalment eliminarem la bústia i ja no podràs accedir a ell.

Què passa amb la meua bústia una vegada que m’haja anat? Pot haver un altre usuari amb aquesta mateixa bústia?

No, les bústies no es reciclen. Mai donarem aquesta bústia a un altra persona. De fet, si tornes a formar part d’un col·lectiu de la UPV en el futur tornaràs a tenir la mateixa bústia.

Cercador del ASIC en proves

uweb-asicS’ha afegit en la Microweb del ASIC una entrada del cercador en proves.

Com anunciem es va implantar un Nou Motor de cercador basat en la tecnologia de google, que aportaria els avantatges del “gran oracle” a la nostra web.

Doncs ara hem incorporat aqueixes “fantàstiques” avantatges a la nostra Web, indexant els continguts publicats per a una major facilitat de localització a través d’aquest potent cercador.

Novetats en la Publicació de les Micowebs

S’ha desenvolupat una Nova eina de publicació de les Microwebs, aquesta nova utilitat permet visualitzar el progrés de publicació en temps real des del principi fins a la fi de la generació de la microweb.

S’ha incorporat, de moment en proves, l’eina en la publicació en les microwebs actualitzades a la nova versió, sobre l’anterior acció de publicació es troba la nova opció.

Algunes novetats són el disseny amb HTML dinàmic, la incorporació de peticions Web 2.0 mitjançant AJAX, publicació sempre accessible (realitzant una incorporació completa de la nova), informació més detallada sobre la publicació, sistema d’avís després de completar procés, i diverses millores del sistema intern de publicació.

[nggallery id=8]

Jornada informativa sobre la Plataforma Sakai en la Universitat de Múrcia

[singlepic id=33 w=320 h=240 mode=watermark float=left]El passat 16 d’octubre es va celebrar en la Universitat de Múrcia (UM) una jornada informativa sobre la plataforma SAKAI, eina de programari lliure per a la docència virtual i el treball en grup en la que es basa PoliformaT.

La sessió es va celebrar en el saló d’actes de l’edifici de l’Àrea de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions Aplicades (ATICA). Va ser organitzada pel Vicerectorat d’Innovació i Convergència Europea de la Universitat de Múrcia i va córrer a càrrec dels membres de la Universitat Politècnica de València, Aristóteles Cañero i Susana Martínez,  ambdós del ASIC

Aquesta notícia ha estat obtinguda de notícies Murcia

Nova versió 2.6 de PoliformaT

sitios_act

El passat 7 d’Octubre es va engegar la versió 2.6 de PoliformaT. En aquesta versió, l’usuari trobarà les mateixes funcions que en la versió anterior, encara que amb algunes millores. Ací fem un breu repàs d’elles:

  • ORGANITZACIÓ DE CURSOS/ASSIGNATURES EN POLIFORMAT: Millora de l’organització dels llocs en PoliformaT incloent un apartat “Els meus llocs actius”.
  • PUBLICAR EL LLOC I AFEGIR USUARIS: El professor podrà publicar i despublicar el lloc, així com afegir usuaris a l’assignatura/curs
  • REENVIAMENT DE TASQUES: Possibilitat d’activar l’opció de reenviar tantes vegades com es desitge per a tots els alumnes.
  • EXÀMENS PER A GRUPS: Ja és possible publicar els exàmens per a grups d’alumnes.
  • CREACIÓ RÀPIDA D’EXÀMENS: Opció de creació ràpida d’exàmens bàsics.
  • OPCIONS DE CORREU: S’han incorporat noves opcions al correu com són: “Reexpedició” i “Respondre a tots”.

Bàsicament, aquestes opcions són els canvis principals d’aquesta nova versió, que esperem que ajuden en la gestió de les assignatures/cursos en PoliformaT.

Poden obtenir més informació d’aquestes i algunes altres millores des de la secció de PoliformaT en la pàgina web de l’ASIC

Nou Curs de Grid

cursosRedIRIS, en el marc del projecte EGEE-III en el qual participa, organitza un nou curs de grid destinat a la comunitat acadèmica i científica espanyola i a participants de la Xarxa d’i-Ciència i NGI Espanyola, així com, integrants del projecte EGEE-III.

L’objectiu, en aquesta ocasió, és oferir bases necessàries per al desenvolupament d’aplicacions en Grid, i tindrà un caràcter eminentment pràctic. El curs constarà d’una part introductòria en la qual es refrescarà el concepte de grid a nivell d’usuari (actualització de la informació vista en cursos anteriors) i, com a formació nova, s’impartiran aspectes de programació en grid.

El curs es celebrarà del 26 al 30 d’octubre de 2009 a Madrid, en les instal·lacions de Red.es.

A causa del nombre de places limitades, és necessari realitzar la inscripció com més prompte millor.

Podeu consultar més informació sobre el curs i accedir al registre prement ací.