El correu electrònic en la UPV i jo (III)

En la UPV disposem d’una sèrie de serveis dels quals alguns usuaris desconeixen. Per això s’han generat una sèrie de preguntes que poden ser d’utilitat per a molts d’ells. A continuació, destaquem alguns dels serveis.

redireccionPer motius personals tinc un compte propi en un altre sistema aliè a la UPV i m’agradaria rebre el correu directament allí sense tindre que mirar la vostra bústia. Puc fer-lo?

Si accedeixes a la mateixa secció de la teua Intranet, Correu electrònic, Utilitats, pots seleccionar Redirecció de correu i introduir una adreça externa a la UPV. En aqueix cas nosaltres només farem de passarel·la, és a dir, els correus que t’envien a una de les nostres adreces els desviarem immediatament a la qual ens poses i no la deixarem en la teua bústia. Si és això el que vols comprova que l’adreça que introdueixes és correcta perquè si no perdràs els missatges. En qualsevol moment pots llevar-la i tornar a rebre els correus en la teua bústia de la UPV.

spamEstabliu algun filtre perquè puguem evitar que ens arribe correu escombraries? En cas que si, puc modificar-lo?

Si que hi ha filtres per a evitar el correu escombraies. Pots veure’ls i modificar-los també des de la teua Intranet, Correu electrònic, Utilitats, Anti SPAM. Si vols fer canvis en la configuració pots fer-los.

Quines restriccions tinc al rebre correu?

Per a evitar la infecció del teu ordinador a l’obrir algun annex, s’eliminen els annexos que t’arriben en el correu del tipus ‘executable’. Només es permeten annexos de dades. Si vols que t’envien algun fitxer executable hauràs de demanar que t’ho comprimisquen amb una clau abans d’annexar-lo.

I, quines restriccions tinc per a enviar? Pots enviar missatges amb annexos fins a 10 MB, però, si eres personal de la UPV, per a fitxers grans pots usar el servei d’Intercanvi de fitxers, que et proporciona la Universitat. S’accedeix a través de la URL:

i et permet enviar i rebre fitxers grans de fins a 1GB sempre que el remitent o el destinatari dispose d’un compte de correu electrònic en la universitat. Aquest servei també ho pot utilitzar personal extern a la UPV per a enviar arxius a destinataris de la UPV.

logo_intercambio

5 thoughts on “El correu electrònic en la UPV i jo (III)

1. Pienso que seguís “discriminando” a los Alumnos.
    No solo si se es personal de la UPV se puede usar el servicio de Intercambio:
    “Puedes enviar mensajes con anexos hasta 10 MB, pero, si eres personal de la UPV, para ficheros…”, creo que lo correcto y como más abajo indicáis, cualquiera con una cuenta de la universidad puede hacer uso de ese servicio.

2. Me planteo si no es excesivo el tamaño máximo de anexo permitido, sobre todo teniendo en cuenta que:

– El espacio de almacenamiento en el servidor está limitado a 200MB, límite que no se ha actualizado en mucho tiempo.

– Para anexos grandes existe la alternativa del servicio de Intercambio, que además es mucho más eficiente en términos de almacenamiento cuando se quiere enviar un fichero a múltiples destinatarios de la UPV.

Comments are closed.