El correu electrònic en la UPV i jo (II)

Quan un membre de la universitat pertany a diferents àrees se li assigna un compte per cada àrea a la qual pertany però per aquest motiu ens plantegem com es gestionen tots els comptes i com configurar-los. A continuació els mostrem els possibles dubtes que poden sorgir sobre l’ús d’aquests comptes i les seues funcionalitats.

Quantes bústies de correu puc arribar a tenir?

Només pots tenir una bústia personal. A aquesta bústia li arribaran els missatges que envien a les adreces de correu que t’assignem. Per pertànyer a una escola o centre tens una adreça de l’estil <usuari>@<centre>.upv.es. Els alumnes tenen una adreça per cada centre on cursen estudis. Si eres personal de la UPV, és a dir PAS o PDI se’t assignarà un domini genèric <usuari>@upvnet.upv.es, excepte si pertanys a un departament o àrea amb domini propi, en aquest cas l’adreça serà de l’estil <usuari>@<domini>.upv.es. Totes aquestes adreces es van acumulant. En cas de canviar de centre les adreces anteriors es mantindran llevat de que hi haja una petició de baixa des del centre.

clipboard01

Direccionament del correu en el servidor d’entrada

M’has dit que tinc diverses adreces. Amb quin d’elles vaig a figurar en el directori de la UPV?

En principi no t’anem a modificar l’adreça oficial encara que canvies de centre o àrea. Si només tens una no hi ha dubte, però si tens més, tu pots posar-te una adreça com oficial d’entre totes les quals t’hàgem assignat. Per a això has d’entrar en la teua Intranet i en la secció de Correu electrònic, Utilitats, Manteniment d’adreces de correu, t’apareixeran l’adreça oficial, altres adreces admissibles i adreces anul·lades. Aquestes últimes són les quals t’han pertangut en algun moment i de les quals no vols rebre més correu. Segueixen apareixent per a evitar que les hi puguem assignar a una altra persona.

Existeixen diferents tipus de servidors de correu en la UPV?

Per defecte els usuaris de la UPV utilitzen el servidor de correu Estàndard. Per als usuaris PAS/PDI que prefereixen la integració amb serveis d’agenda en xarxa existeix un servidor de correu Exchange. Es pot sol·licitar el canvi de tipus de servidor de correu a través de l’aplicació Gregal o del Centre d’Atenció d’Usuaris del ASIC.

Com puc llegir el correu que m’arriba?

• Si eres usuari del servei de correu estàndard pots llegir-lo a través de qualsevol navegador entrant en la Intranet i accedint a Correu Electrònic, Webmail. També pots llegir-lo amb qualsevol aplicació de correu en la qual pugues configurar un compte. Per a això necessitaràs una clau que, si no coneixes o se’t ha oblidat sempre la pots restablir des de la Intranet, Correu electrònic, Utilitats, Canviar contrasenya de correu. Els paràmetres que necessita conèixer:
    1. Tipus de servidor: IMAP
    2. Servidor de correu entrant: mail.upv.es
    3. Servidor de correu sortint: smtp.upv.es
    4. Usuari i contrasenya de correu

Una vegada configurada el compte de correu has d’accedir a les propietats i indicar que el servidor mail.upv.es utilitza una connexió segura de tipus SSL. Veureu que canvia el port de connexió al 993. Açò permet que mai viatgen en clar les claus que heu introduït per a comunicar-vos amb el servidor.

• Si eres usuari del servei de correu Exchange pots llegir-lo a través de l’adreça de web https://agenda.upv.es. També pots utilitzar qualsevol aplicació compatible Exchange, com Microsoft Outlook, o des de qualsevol PDA o telèfon mòbil compatible. Els paràmetres per a configurar aquesta aplicació són:
  1. Tipus de servidor: Exchange
  2. Servidor de correu: agenda.upv.es
  3. Usuari i contrasenya del domini UPVNET

6 thoughts on “El correu electrònic en la UPV i jo (II)

1. Te aconsejo que la cuenta la crees con IMAP y no como POP.
    Con IMAP puedes pasar cuando quieras los mensajes de una cuenta a otra y no los descarga automáticamente del servidor como hace el protocolo POP.
    En “Configuracion de la cuenta” entra en “Configuración del servidor”
    y:
    Nombre del servidor: mail.upv.es, puerto 993
    Conexion: SSL/TLS.

Comprueba que la contraseña es la correcta entrando directamente en webmail.upv.es con usuario/contraseña sin haberte validado antes en la Intranet ya que entonces entrarías directamente en tu buzón.

Si quieres cambiar la contraseña debes ir a tu Intranet, Herramientas, Correo, Cambio de contraseña de correo.

Comments are closed.