Sessió formativa en telefonia

 

Si té dubtes en temes de telefonia, li convidem el proper dijous 22 de novembre a una sessió formativa en el Saló d’Actes de l’edifici de Rectorat.

 El programa és el següent:

9:30 – 11:00 Sessió orientada a gestors de centres de facturació telefònica: facturació, tarificació, tràmits (altes, baixes, seguiment de treballs) i gestió del directori telefònic.

12:00 – 13:30 Sessió orientada a usuari: telèfons fixes (configuració, grups, desviaments, tecnologies), telèfons mòbils (abonaments, internacional, línies de dades, multisim), altres serveis (històric de telefonades en outlook, click to call, fax virtual, bústia de veu) i clients SIP (per a telefonar des de l’estranger sense cost).

 També intentarem resoldre tots els dubtes que puguen sorgir. Pot proposar qualsevol tema que vullga tractar. Si està interessat per favor confírme la seua assistència enviant un correu a telefono@upv.es .

 Comunicacions – Servei d’Infraestructures

Unifica todos tus calendarios con iCal

Con el nuevo servicio de iCal podemos gestionar todos nuestros eventos de modo que sean fácilmente importables a nuestro calendario habitual (es compatible con otros calendarios como por ejemplo: PoliformaT, Google Calendar, Microsoft Outlook, Apple iCal, Windows Live, Sunbird, Lotus Notes, KOrganizer Chandler, etc.).

Se trata de una herramienta muy práctica, que permite algunas acciones como la descarga de eventos para importarlos a otros calendarios (el fichero generado por iCalendar al descargar los eventos está diseñado para ser interpretado por las distintas aplicaciones de calendarios), la suscripción a los distintos eventos de sus calendarios (simplemente agregando la dirección URL de esos calendarios), la edición de la privacidad de los distintos calendarios, así como la gestión de vistas y eventos sin necesidad de suscribirse con ninguna aplicación (a través del visor de calendarios online de la intranet).
Esperamos que este servicio resulte de utilidad a nuestros usuarios, los cuales pueden dirigirse para cualquier consulta o problema con este servicio a través de la aplicación Gregal, o bien llamando al Centro de atención al usuario: extensión de teléfono 77750 (96 387 77 50 si llama desde fuera de la Universidad).

ASIC

S’incrementen les estafes per correu electrònic

scamS’acosten les vacances i, amb elles, augmenta el nombre de estafes que rebem per correu electrònic.

Els atacants saben que en caps de setmana i vacances som més vulnerables: estem en un context més relaxat; estem fora de l’entorn de treball, on normalment consultem i comentem les incidències; estem ‘aïllats’ i ens fa por quedar-nos sense algun servei imprescindible (com el correu electrònic, per exemple).

Dins de l’onada actual d’estafes, destaca la insistència i varietat del tema ‘Tiene un paquete de correos’.

A continuació veiem uns exemples d’aquesta estafa:

Continue reading “S’incrementen les estafes per correu electrònic”

Serveis minims a l’agost

A l’agost arriben les vacances i durant aquest mes l’ASIC funciona amb serveis mínims. Això implica que estarem dedicats fonamentalment a resoldre les incidències de funcionament perquè tots puguem seguir utilitzant els serveis tant des de la UPV com des de fora.

Per això, de l’1 al 31 d’Agost de 2012 (ambdós inclosos) no tindrem el servei d’atenció telefònica habitual. Per a qualsevol incidència que tingueu, podeu comunicar-la a través de Gregal (http://gregal.upv.es) i per a aquells que no podau accedir a la xarxa o a la Intranet hem habilitat un contestador en l’extensió 77750.

Bones vacances!

Participació de l’ASIC en la setmana erasmus de mobilitat de personal a Bergen

Universidades asistentes a la semana erasmus de movilidad de personal en BergenDel 7 a l’11 de maig vam assistir a la setmana erasmus de mobilitat de personal organitzada a Noruega pel Center for New Media del Bergen University College. El tema de la setmana era “Technologies and their practical application in education”.

En la setmana van participar professors i PAS d’universitats noruegues, angleses, daneses, alemanyes, austríaques, espanyoles i lituanes. El programa de treball incloïa conferències i un workshop sobre la creació de materials multimèdia.

Participàrem com a ponents convidats en les conferències, explicant els serveis tecnològics de suport a la docència que l’ASIC ofereix a la comunitat universitària i vam poder comprovar que estem en el grup que lidera el desplegament d’aquests serveis a Europa. De fet hem mantingut ja diverses conferències remotes per ampliar informació i és molt possible que a la tardor rebam diverses visites per conèixer més a fons els nostres sistemes.

Podeu veure  la presentació que utilitzàrem per a la ponència:

[slideshare id=12862072&doc=bergen-120509051514-phpapp02]

Enllaços relacionats: https://sites.google.com/site/staffmobilitybergen/

Eduroam fa 10 anys

Logo de eduroam

El 30 de Maig va fer 10 anys des que Klaas Wierenga va sembrar la llavor d’eduroam.

Eduroam és una fedreació de universitats i centres d’investigació que permeten confiar entre elles la identificació de l’usuari per donar accés a la xarxa Wi-Fi local de cada organització. Promou la creació d’una xarxa amb el nom eduroam a cadascuna de les entitats, a la que es pot connectar utilitzant els mateixos mecanismes de xifrat i sense necessitat d’obtindre un compte local d’usuari i una contrasenya a la organització visitada. D’aquesta forma, els usuaris de cada entitat, quan visiten altra entitat federada, només han de engegar el seu equip i conectar-se a la xarxa Wi-Fi eduroam amb les seues credencials.

La inciativa va sorgir entre les universitats i centres europeus, però ja es troba extesa arreu del món.

La UPV forma part d’aquesta iniciativa des de Maig de 2006. Posa a disposició dels seus visitants aquesta xarxa i permet als nostres usuaris quan visiten altres entitat associades una connexió senzilla a la seua xarxa Wi-Fi sense necessitat de solicitar un compte en elles.

Només el passat mes de Maig es van connectar més de 850 usuaris de més de 150 institucions a la UPV sense necessitat de demanar un bo de comptes temporals. Alhora, 1300 usuaris de la UPV van connectar-se a altres institucions amb el seu usuari i contrasenya habitual.

Si vosté encara no n’utilitza eduroam quan visita altra entitat, pot configurar-la seguint aquestes instruccions.

Si vosté visita entitats que no pertanyen a eduroam o acull a persones que no la tenen configurada, parle’ls d’eduroam per tal de promoure que les seues entitats puguen unir-se al projecte. Com més entitats sigam, més fàcil serà la nostra mobilitat.

Lectures relacionades

Poden telefonar-me a la meua extensió fixa des de l’exterior?

Les telefonades des de l’exterior a una extensió fixa de l’UPV es poden fer de dos maneres:

– Passant per l’operadora automàtica, cridant al 963877000 i teclejant posteriorment l’extensió amb la que vullgam comunicar.

– Telefonant directament al número públic associat a l’extensió, només disponible si existeix. Aquests números pot ser una extensió, un grup associat a varies extensions o un abreviat redirigit a una extensió.

En la fitxa personal del directori web està el camp “Telèfon” el qual mostra el número públic, accessible des de l’exterior. Aquest número és modificable per l’usuari en la intranet. Per a més informació consulteu l’enllaç: http://www.upv.es/entidades/SDI/infoweb/sdi/U0576651.pdf